26 Mart 2013 Salı

AHŞAP BOYAMADA YAPIŞTIRICI İLE KABARTMA TEKNİĞİ


 Arkadaşlar sizlerle ahşap boyama kursunda hocamdan öğrendiğim bir tekniği paylaşmak istiyorum.Yapıştırıcı ile kabartma verilen bu tekniği kursta pek çok ahşap nesnenin üzerinde denedik..Örneğin ayna kenarlarında , sehpa veya kutular üzerinde ... uyguladık. Üzerlerine kimi zaman süngerle doku yaptık kimi zamanda varak ..Şimdi resimlerle açıklamak istedim belki merak eden ve uygulamak isteyen olur diye :)
Öncelikle ahşabın üzerine istediğiniz deseni çiziyorsunuz. Bizim hazır desenlerimiz vardı . Bende kutuya uygun olarak bu deseni seçtim ve altına karbon kağıdı koyarak deseni kutunun üzerine kurşun kalemle çıkardım.

 Yandaki resimde desenli kağıdı da yayınladım eğer beğenirseniz kullanabilirsiniz. Sonra resimde gördüğünüz  Craftsy marka çok amaçlı yapıştırıcı ile desenlerin içini doldurdum. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken bir husus var. Örneğin papatyanın bir yaprağını yapıştırıcı ile doldurdunuz sonra  hemen yanındakini değil karşısındaki yaprağı doldurun . Kesinlikle kurumasını beklemeden yan yana dolgu yapmayın .Çünkü yapıştırıcılar birbirine giriyor. Kuruduğu zaman üzeri hafif kabuk tutuyor ve yandaki gibi bir hal alıyor. Eğer olur da dener ve yapıştırıcıların birbirine karıştığını görürseniz hemen iğne ya da kürdanla arasını açın.
 Sonra kutuyu istediğiniz renge boyayın . Ben siyah metalik boya kullandım. 1 kat boyayıp kuruduktan sonra sünger zımpara ile zımparaladım ve 2. kat boyasını attım.Metalik altın sarısı akrilik boya ile kutu  kenarlarına ponpon süngerle hafifçe doku yaptım.
Kutu boyanıp kuruduktan sonra altın sarısı boncuk boyası ile dolguların üzerinden geçtim. Tamamen kuruduktan sonra 2 kat vernikledim.İşte yapıştırıcı ile kabartma tekniği bu şekilde oluyor.  Umarım sizlerde beğenirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder